středa 27. listopadu 2013

Recenze - Filmová - R.I.P.D

R.I.P.D (R.I.P.D na csfd.cz)

Ve Zkratce...
Takže, co tu máme? No, možná si budete ze začátku myslet že je to akční film, pak nejspíše že je to šáhlé, možná trochou fantasy, pak zjistíte že toho fantasy je tam trošku více jen se to odehrává v zhruba našem období. No, ale nakonec zjistíte že je to velkém poměru, prostě komedie.

Nu, pokud vám přijde, že na celou zápletku nemohli vymyslet hollywoodští scénáristé, máte pravdu, film je podle předlohy od Peter M. Lenkova a scénář od Phil Hay a Matt Manfredi. S jmény ještě chvilku budu žonglovat a prozradím vám kdo to kočíroval, byl to režisér Robert Schwentke, ano ten který může i za RED s Bruce Willisem. Nuže, nakonec, je to docela i podobný film, oba jsou akční až na půdu, a zároveň se zaměřují na zábavu diváka.

Mini recenze
Ale teď o tom, co dostanete od tohoto filmu. Dostanete velkou dávku zábavy a akce, vlastně tyto dvě věci jsou tak propojené, že se nudit nebudete za celou dobu sledování. Zápletka kolem nemrtvé policie je docela zajímavá, dobře promyšlená, ale občas naleznete věci dost přehnané. Policie je samozřejmě typická americká, kde máte párek policistů, parťáků kteří se nonstop dobírají. A hlavní role Ryan Reynoldsovi docela sedla, a s Jeff Bridges tvoří super dvojku. Jakmile se ale dostane film do části nemrtvé policie, už se nedá nic brát vážně, a tak vlastně všechno dává smysl, teda až na ty auta. Oh ty auta, narážejí, ťukají se, ale škrábanec na nich uvidíte až v tom momentu kdy jsou kompletně zničená, do té doby projedou zamčenou bránou a na laku to nezanechá ani stopu, natož promáčklou karoserii. A jelikož se jedná o policii, tak je zde bohužel typický nešvar těchto filmů, sledovačka, jak proboha si někdo může nevšimnout takové dvojce jako jsou naši dva hlavní hrdinové (až uvidíte jak je vidí ostatní, pochopíte proč jsou nepřehlédnutelný :o) ) zvláště když s nimi dotyčný sledovaný před pěti minutami mluvil?

Hodnocení... 3,8 z 5.
Protože, když pominu těch pár klišé a marketingových úmluv... je to koukatelný, zábavný snímek, který asi jen tak neurazí, takže vřele doporučuji ke shlédnutí, ale moc od toho nečekejte, jen zábavu, sice nějaké to poselství se tam jakž takž skrývá, ale není ani zdaleka tak silné jako třeba ve filmu Matrix. A jestli je to pro vás snímek, můžete zkusit zhodnotit podle traileru kousek níže.

Škatulkovaná:
Kdy se film odehrává: Blízká budoucnost / přítomnost.
Typ filmu: Dobrodružný / Akční / Komedie.